Pytania i odpowiedzi

To zależy od trudności zlecenia, doświadczenia i znajomości języka, wysokość wynagrodzenia zleceń zaczyna się zazwyczaj od 1500€ do 2000€.

To zależy od konkretnego zlecenia, zazwyczaj cała procedura (dostarczenie, podpisanie i odesłanie dokumentów, zrobienie testu na COVID-19) trwa od 2 do 5 dni.

Wyjazd z Hilfemed nie jest podstawą do odebrania renty, jeśli wynagrodzenie nie przekracza minimalnej krajowej – 1830 zł brutto. Z naszych obliczeń wynika, że żadna opiekunka nie straci renty przez wyjazd, taka sytuacja nigdy nie miała miejsca w naszej firmie.

Odprowadzamy składki rentowe, emerytalne i zdrowotne, na Fundusz Pracy, na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, a na prośbę pracownika również składkę chorobową

Tak, jednak wtedy wynagrodzenie w kwocie netto będzie niższe.

Tak, odprowadzamy składki za każdego opiekuna, po przejściu na emeryturę nie obowiązują jedynie składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

Nie, wynagrodzenie przelewane jest na konto bankowe opiekunki. Jeśli opiekunka nie posiada swojego konta bankowego, możemy przelać wynagrodzenie na konto zaufanej osoby.

Tak, wynagrodzenie wypłacamy zarówno w Euro, jak i w polskich złotówkach.

Każda opiekunka ma swój osobny pokój w domu podopiecznego.

Tak, często zdarza się, że opiekunka ma do swojej dyspozycji osobną łazienkę.

Tak.

Opiekunka dostaje od podopiecznego (lub jego rodziny) pieniądze na zrobienie zakupów, z których później gotuje posiłki.

Czas wolny przysługuje każdej opiekunce i jest ustalany bezpośrednio z rodziną podopiecznego.

To zależy od podejmowanego zlecenia.

W przypadku, gdy opiekunka wyjeżdża z nami po raz pierwszy, przejazd w jedną stronę (na zlecenie) opłaca sama, a my zwracamy koszt podróży przy pierwszej wypłacie. Jest to standardowa procedura, która pomaga nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, takich jak niespodziewana rezygnacja opiekunki w ostatniej chwili z wyjazdu. Zapłacimy z góry za przejazd, kiedy poznamy się lepiej.

Koszt wykonania testu pokrywa rodzina podopiecznego.

Są dwie możliwości: 1) Kurier dostarcza opiekunce test do domu. Musi wykonać go samodzielnie (poprzez pobranie wymazu z nosa) i skonsultować się z lekarzem przez e-wizytę. 2) Firma wysyła voucher z którym opiekunka udaje się do najbliższego punktu pobrań COVID-19.

Nie, opiekunki wyjeżdżają same. Zdarzają się zlecenia dla par, ale są one bardzo rzadkie.

Tylko jeśli rodzina podopiecznego wyrazi na to zgodę. Zdarzają nam się zlecenia, na które można wyjechać ze swoim zwierzęciem.

To zależy od zlecenia, najważniejsze fakty zawarte są w ogłoszeniu, a szczegółowych informacji udzielają nasze koordynatorki podczas rozmowy telefonicznej.

Tak, opiekunka jest w stałym kontakcie z koordynatorkami. Podczas trwania zlecenia do podopiecznego może również przyjechać jego rodzina.

Tak, w takim przypadku zwracamy 160 euro za podróż w dwie strony.

Dokumenty dostarcza kurier na wskazany przez przyszłą opiekunkę adres. Jeśli do wyjazdu zostało zbyt mało czasu, żeby kurier zdążył dostarczyć dokumenty, to wysyłamy je na e-mail.

Wysyłamy umowę wraz z załącznikami – dokumentami potrzebnymi do złożenia A1, harmonogram pracy i wzór referencje. Wysyłamy także polecenie wyjazdu służbowego i voucher na test na koronawirusa lub test do samodzielnego wykonania w domu.

To dokument potwierdzający, że osoba przekraczająca granicę na terenie Unii Europejskiej podlega polskim przepisom, przez co na przykład nie potrzebuje niemieckiego ubezpieczenia.

Wysłany przez nas kurier odbiera dokumenty dzień po ich dostarczeniu.

Tak, jeśli dokumenty były drukowane w domu, to można je odesłać listem poleconym przez Pocztę Polską.

Tak, każdą opiekunkę/opiekuna obowiązuje umowa.

Nie, każda ewentualna zmiana (na przykład adres, poprawienie błędu w numerze PESEL) musi być z nami konsultowana. Zazwyczaj wystarczy się z nami skontaktować, poprawić błąd i postawić parafkę obok poprawionego miejsca.

Tak, warunkiem wyjazdu jest podpisanie wszystkich dokumentów.

Nie, wszystkie dokumenty podpisujemy niezmywalnym długopisem.

W załączniku numer 1 na drugiej stronie, 3 akapit „Warunki szczegółowe zlecenia”.

Tak.

Maksymalnie miesiąc, tyle czasu ma ZUS.

W terminie ustalonym przez polskie prawo, do końca lutego danego roku.

Nie, to nie należy do obowiązków opiekunki. Nie jest to zakazane, jednak jeśli opiekunka nie chce tego robić, to absolutnie nie musi.

To zależy od zlecenia, niektóre z nich wymagają prawa jazdy.

To zależy od potrzeb podopiecznego. Czasami praca w nocy należy do obowiązków opiekunki, jednak w naszej ofercie mamy też zlecenia bez takiego wymogu. Każde zlecenie dopasowujemy indywidualnie pod preferencje opiekunki.

Nie, to nie należy do obowiązków opiekunki. Nie jest to zakazane, jednak jeśli opiekunka nie chce tego robić, to absolutnie nie musi.

Zakres obowiązków różni się w zależności od konkretnego zlecenia, dlatego dokładne warunki omawiamy przy przedstawianiu oferty. Przede wszystkim jest to opieka nad podopiecznym, ale do obowiązków opiekunki należą także drobne prace domowe, takie jak przygotowywanie posiłków, robienie zakupów, czy sprzątanie.

Tak, opiekunki mają podstawowe ubezpieczenie na terenie Niemiec oraz Polski.

Nie, wynagrodzenie jest wypłacane przez naszą firmę.

Czas wyjazdu zależny jest od konkretnego zlecenia, jednak zazwyczaj jest to minimum 4 tygodnie. Maksymalny czas jednego zlecenia wynosi 3 miesiące.

Skontaktuje się z Pani z naszymi koordynatorkami, które pomogą w rozwiązaniu problemów, załatwią szybki transport powrotny lub znajdą inne zlecenie od zaraz.