Pytania i odpowiedzi

OGÓLNE INFORMACJE

Ile będę zarabiać?

Wysokość zarobków zależy od trudności zlecenia, doświadczenia i znajomości języka, natomiast wysokość wynagrodzenia zleceń plasuje się od 1600€ do 2000€.

Jak szybko mogę wyjechać?

Termin wyjazdu zależy od konkretnego zlecenia, zazwyczaj cała procedura (dostarczenie, podpisanie i odesłanie dokumentów, zrobienie testu na COVID-19) trwa od 2 do 5 dni.

Na jak długo muszę wyjechać?

Czas wyjazdu zależny jest od konkretnego zlecenia, jednak zazwyczaj jest to minimum 4 tygodnie. Maksymalny czas jednego zlecenia wynosi 3 miesiące.

Czy potrzebuję mieć referencje?

Nie, posiadanie referencji nie jest konieczne do podjęcia współpracy z Hilfemed, jednak są one pomocne przy wyborze przez rodzinę konkretnej opiekunki do pracy.

Czy wszystkie moje dane muszę podać przy rozmowie rekrutacyjnej?

Nie, szczegółowe dane są potrzebne w momencie podpisywania umowy

Na czym będzie polegać moja praca?

Zakres obowiązków różni się w zależności od konkretnego zlecenia, dlatego dokładne warunki omawiamy przy przedstawianiu oferty. Przede wszystkim jest to opieka nad podopiecznym, ale do obowiązków opiekunki należą także drobne prace domowe, takie jak przygotowywanie posiłków, robienie zakupów, czy sprzątanie.

INFORMACJE O ZLECENIU

Gdzie śpię podczas zlecenia?

Każda opiekunka ma swój osobny pokój w domu podopiecznego.

Czy będzie tam Internet?

Tak, przy każdym naszym zleceniu opiekunka ma dostęp do stałego łącza Internetowego.

A co z czasem wolnym?

Czas wolny przysługuje każdej opiekunce i jest ustalany bezpośrednio z rodziną podopiecznego.

A to jest miasto czy wieś? Czy są tam jakieś sklepy? Ile osób jest w gospodarstwie domowym? Czy rodzina często odwiedza podopiecznego?

Wszystko zależy od zlecenia, najważniejsze fakty zawarte są w ogłoszeniu, a szczegółowych informacji udzielają nasze koordynatorki podczas rozmowy telefonicznej.

Czy będę musiała prowadzić auto?

Niektóre ze zleceń wymagają prawa jazdy, ale mamy sporo propozycji bez tego wymogu.

Czy muszę myć okna?

Nie, to nie należy do obowiązków opiekunki. Nie jest to zakazane, jednak jeśli opiekunka nie chce tego robić, to absolutnie nie musi.

Czy będzie tam łazienka?

Tak, często zdarza się, że opiekunka ma do swojej dyspozycji osobną łazienkę.

Czy muszę pracować w nocy?

Czasami praca w nocy należy do obowiązków opiekunki, jednak w naszej ofercie mamy też zlecenia bez takiego wymogu. Każde zlecenie dopasowujemy indywidualnie pod preferencje opiekunki.

Czy muszę pracować w ogrodzie?

Nie, to nie należy do obowiązków opiekunki. Nie jest to zakazane, jednak jeśli opiekunka nie chce tego robić, to absolutnie nie musi.

Czy ktoś kontroluje mnie, kiedy jestem na zleceniu?

Tak, opiekunka jest w stałym kontakcie z koordynatorkami. Podczas trwania zlecenia do podopiecznego może również przyjechać jego rodzina.

Co będę jeść na zleceniu?

Opiekunka dostaje od podopiecznego (lub jego rodziny) pieniądze na zrobienie zakupów, z których później gotuje posiłki.

Ile godzin miesięcznie pracuję?

To zależy od podejmowanego zlecenia. Wszystkie informacje o zleceniu będą zawarte w umowie oraz będą przedstawione przez nasze koordynatorki w trakcie rozmowy telefonicznej.

Co zrobię, jeśli zlecenie nie będzie zgodne ze wcześniejszym opisem?

Skontaktuje się z Pani z naszymi koordynatorkami, które pomogą w rozwiązaniu problemów, załatwią szybki transport powrotny lub znajdą inne zlecenie od zaraz

WYPŁATY

Czy mogę dostać wypłatę w gotówce?

Nie, wynagrodzenie przelewane jest na konto bankowe opiekunki. Jeśli opiekunka nie posiada swojego konta bankowego, możemy przelać wynagrodzenie na konto zaufanej osoby.

Czy mogę dostać wypłatę w PLN?

Tak, wynagrodzenie wypłacamy zarówno w Euro, jak i w polskich złotówkach.

Czy dostanę premię świąteczną? Ile? Czy jest to zawarte w umowie?

Wysokość premii świątecznych jest różna przy każdym zleceniu, dlatego nie jest zawarta w umowie. Możemy wystawić zaświadczenie potwierdzające jej przyznanie.

Kiedy dostanę wypłatę?

Wypłaty przesyłamy do 10. dnia każdego przepracowanego miesiąca.

Mogę przyjąć pieniądze bezpośrednio od rodziny?

Nie, wynagrodzenie jest wypłacane przez naszą firmę.

TRANSPORT

Czy muszę sama opłacać transport? Dlaczego?

W przypadku, gdy opiekunka wyjeżdża z nami po raz pierwszy, przejazd w jedną stronę (na zlecenie) opłaca sama, a my zwracamy koszt podróży przy pierwszej wypłacie. Jest to standardowa procedura, która pomaga nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, takich jak niespodziewana rezygnacja opiekunki w ostatniej chwili z wyjazdu. Zapłacimy z góry za przejazd, kiedy poznamy się lepiej.

Czy jeśli pojadę samochodem, to zwrócicie mi koszt podróży?

Tak, w takim przypadku zwracamy 180 euro za podróż w dwie strony.

DOKUMENTY

W jaki sposób wysyłacie dokumenty?

Dokumenty dostarcza kurier na wskazany przez przyszłą opiekunkę adres. Jeśli do wyjazdu zostało zbyt mało czasu, żeby kurier zdążył dostarczyć dokumenty, to wysyłamy je mailowo.

W jaki sposób mam odesłać Wam dokumenty?

Wysłany przez nas kurier odbiera dokumenty dzień po ich dostarczeniu.

Czy muszę mieć umowę, jeśli jestem na emeryturze?

Tak, każdą opiekunkę/opiekuna obowiązuje umowa.

Czy muszę podpisać wszystkie otrzymane dokumenty?

Tak, warunkiem wyjazdu jest podpisanie wszystkich dokumentów.

Gdzie w umowie znajdę informacje o wysokości wynagrodzenia?

Na drugiej stronie Załącznika nr 1, akapit 3. „Warunki szczegółowe zlecenia”. Podana tam jest kwota netto, czyli „na rękę.

Jakie dokumenty mi wyślecie?

Wysyłamy umowę wraz z załącznikami – dokumentami potrzebnymi do złożenia A1, harmonogram pracy i wzór referencje. Wysyłamy także polecenie wyjazdu służbowego i voucher na test na COVID-19 lub test do samodzielnego wykonania w domu.

Czy mogę odesłać wam dokumenty Pocztą Polską?

Tak, jeśli dokumenty były drukowane w domu, to można je odesłać listem poleconym przez Pocztę Polską.

Czy mogę coś zmienić/dopisać w umowie?

Nie, każda ewentualna zmiana (na przykład adres, poprawienie błędu w numerze PESEL) musi być z nami konsultowana.

Czy mogę podpisać dokumenty ołówkiem?

Nie, wszystkie dokumenty podpisujemy niezmywalnym długopisem.

Czy podana kwota to wypłata „na rękę”?

Tak.

SKŁADKI I RENTA

Jakie odprowadzacie składki?

Co miesiąc odprowadzamy składki rentowe, emerytalne i zdrowotne, na Fundusz Pracy, na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, a na prośbę pracownika również składkę chorobową.

Czy musicie odprowadzać za mnie składki, jeśli jestem na emeryturze?

Tak, odprowadzamy składki za każdego opiekuna, po przejściu na emeryturę nie obowiązują jedynie składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

Czy możecie odprowadzać składki od średniej krajowej?

Tak, jednak wtedy wynagrodzenie w kwocie netto będzie niższe.

Czy jeśli wyjadę do pracy, to zabiorą mi rentę?

Wyjazd z Hilfemed nie jest podstawą do odebrania renty, jeśli wynagrodzenie nie przekracza minimalnej krajowej – 1830 zł brutto. Z naszych obliczeń wynika, że żadna opiekunka nie straci renty przez wyjazd, taka sytuacja nigdy nie miała miejsca w naszej firmie.

A1/PIT/UBEZPIECZENIE

Czym jest zaświadczenie A1?

To dokument potwierdzający, że osoba przekraczająca granicę na terenie Unii Europejskiej podlega polskim przepisom, przez co na przykład nie potrzebuje niemieckiego ubezpieczenia.

Kiedy otrzymam dokument PIT 11?

W terminie ustalonym przez polskie prawo, zazwyczaj jest to do końca lutego nowego roku, czyli po zakończeniu rozliczanego roku.

Czy mogę ubezpieczyć członka rodziny?

Tak, w takiej sytuacji przesyłamy specjalny dokument do wypełnienia. Po otrzymaniu go wypełnionego zgłaszamy taką osobę do ubezpieczenia.

Na czym polega PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe)?

Pracowniczy Plan Kapitałowy (PPK) służy systematycznemu gromadzeniu oszczędności przez uczestników, z przeznaczeniem na wypłatę po osiągnięciu przez nich 60 roku życia. Przystąpienie do PPK jest dobrowolne, dlatego wraz z umową otrzymują Panie formularz do wypełnienia. Więcej informacji o PPK znajdą Państwo na stronie https://www.mojeppk.pl/.

Jak długo muszę czekać na A1?

Maksymalny czas uzyskania zaświadczenia A1 to miesiąc, tyle czasu ZUS potrzebuje na opracowanie otrzymanych dokumentów i wydanie zaświadczenia

Czy mam jakieś ubezpieczenie podczas wyjazdu?

Tak, opiekunki mają podstawowe ubezpieczenie na terenie Niemiec oraz Polski.

Czym jest PIT-2 i czy muszę to podpisać?

PIT-2 to oświadczenie pracownika dla celów obliczania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. Jeśli złożysz PIT-2, zaliczka zostanie pomniejszona o ulgę podatkową (1/12 kwoty zmniejszającej podatek). Oznacza to, że dostaniesz większe wynagrodzenie netto (na rękę).

ZWIERZĘTA/PARTNERZY

Czy mogę pojechać z psem/kotem?

Tylko jeśli rodzina podopiecznego wyrazi na to zgodę. Zdarzają nam się zlecenia, na które można wyjechać ze swoim zwierzęciem.

Czy mogę pojechać z partnerem?

Nie, opiekunki wyjeżdżają same. Zdarzają się zlecenia dla par, ale są one bardzo rzadkie.

TEST NA COVID-19

Kto płaci za test na COVID-19?

Koszt wykonania testu pokrywa rodzina podopiecznego.

Jak wygląda kwestia wykonania testu na COVID-19?

Są dwie możliwości:

  • Kurier dostarcza opiekunce test do domu. Musi wykonać go samodzielnie (poprzez pobranie wymazu z nosa) i skonsultować się z lekarzem przez e-wizytę.
  • Firma wysyła voucher z którym opiekunka udaje się do najbliższego punktu pobrań COVID-19.
WordPress Cookie Notice by Real Cookie Banner